تفاوت مخزن گالوانیزه با پلی اتیلنی

مخزن گالوانیزه یا تانکر آب گالوانیزه محصولی فولادی است که برای نگهداری آب شرب و آب صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد، از مخازن آب گالوانیزه برای نگه داری آب شرب و یا مخازن نگهداری آب در ساختمان ها، پالایشگاه ها، آتش نشانی و… استفاده میشود.

مخازن پلی اتیلن در مقایسه با مخازن فولادی دارای مزایای بیشتری است و به دلیل ضدخوردگی بودن میتوان از آنها در ابعاد بالاتر، مقاومت خوردگی بالاتر و انتقال حرارتی بیشتر استفاده کرد.

مخازن پلاستیکی دارای انتقال حرارتی پایین تر، مقاومت در برابر خوردگی بالاتری هستند. اما در صورتی که بنا به آسیب پوشش روی آنها دچار زنگ زدگی شوند باعث تغییر طعم و مزه آب خواهند شد.

امروزه انواع جدیدی از این مخازن با استانداردهای EN10142 تولید شده اند که به دلیل فرایندهای بکار رفته در ساختشان از کیفیت بسیار مناسب تری بخوردار هستند و توانایی ذخیره میزان زیادی آب را دارد. همچنین میتوان آنها را کاملا مطابق با خواسته مشتریان ساخت.

به این دلیل که از مخزن یا تانکر آب برای نگه داری آب شرب استفاده میشود باید در ساخت آنها اصول بهداشتی به طور کامل رعایت شود تا محصولی کاملا بهداشتی عرضه شود.

مقالات پیشنهادی:

مخزن پلی اتیلن

دریچه منهول کامپوزیت

مزایای مخزن گالوانیزه

  • ماندگاری
  • ترکیبات به کاررفته دراین نوع مخازن، باعث افزایش طول عمر ، ماندگاری بیشتر و مقاومت در برابر خوردگی می شود. این مخازن بیش از 20 سال بدون هیچ مشکلی دوام می آورند.
  • سبک وزن
  • ما می دانیم که به چه فکر می کنید: مخازن استیل عالی و جذاب هستند ، اما احتمالاً بسیار سنگین هستند. و ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که اشتباه می کنید.
  • اندازه
  • گزینه های اندازه گیری برای مخازن آب فلزی عملاً نامحدود است.
  • استحکام – قدرت
  • مخازن آب استیل در مورد محیط های مختلف،بازدهی بالایی دارند.

مزایا مخزن پلی اتیلن

دلایل زیادی برای انتخاب مخازن پلاستیکی به جای گزینه های دیگر وجود دارد. اول اینکه ، پلاستیک مانند فلزات کمتر نسبت به سایرین واکنش نشان می دهد در مقابل هر مایعی که در داخل تانکر ذخیره می شود. این امر به ویژه اگر مخازن برای ذخیره مواد شیمیایی تهاجمی مانند مواد سوزاننده و اسیدها که برای کاربردهای شیمیایی صنعتی استفاده می شوند ، بسیار مهم است. ثانیاً ، بیشتر مخازن پلاستیکی قابل بازیافت یا حداقل استفاده مجدد از آنها هستند. به عنوان مثال ، مخازن پلاستیکی قدیمی می توانند به سطل های زباله یا مانع در فضای باز تبدیل شوند. سوم ، مخازن پلاستیکی در طراحی و امکانات مشخص همه کاره هستند. سرانجام ، آنها با دقت ، یکنواختی و قدرت ساخته می شوند.

Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *